ZİLSİZ EĞİTİM UYGULAMASI
19 Mayıs Ortaokulu´nda yapılan zilsiz eğitim uygulaması ile küreselleşme ve gelişen teknolojinin yaygınlaşmasıyla günümüzde bilgi toplumuna doğru bir yöneliş sonucunda örnek çalışma başaltılmıştır. Bu gelişim ve değişim eğitim alanında da köklü değişikliklere gidilmesini zorunlu hale getirmektedir. Bugelişim doğrultusunda eğitim kurumlarında da bilginin kendisini değil bilgiye ulaşmanın yollarının öğretilmesi, bireyin sorun çözme, iletişim, takım çalışması, girişimcilik özelliklerinin geliştirilmesigerekmektedir.
Çağdaş ve demokratik eğitimin yaşanmasını istediğimiz okullarda da yeni birtakım uygulamaların kazandırılması zorunlu hale gelmiştir. Geleneksel eğitim uygulamalarının parçasıolan, dersin başlangıç ve bitişinde çalan zilden uzaklaşılması beraberindeeğitimalanınabirçokyenilikkazandıracaktır.Zilsesi iledersegirişçıkışınyapılmadığıokullardaöğrencilerdeoluşacak sorumluluk ve güven duygusu, özgüvenlerinin gelişmesine yardımcı olacaktır. Öğrenciler de verilensorumluluğun bilinciyle okulda ve günlük yaşamında daha dikkatli ve kontrollü davranacak, otokontrolleri ve zaman yönetme özellikleri gelişecektir. Okulda devamlı çalan zil öğrencileri koşullandırmakta zile karşı şartlı refleks oluşturmaktadır. Bu da öğrencilerin düşünerek değil de zil sesine koşullanarakhareket etmelerine sebepolmaktadır.
Zilsiz eğitim uygulaması ile eğitimin istemekle başlaması gerekliliğiniöğretmenveöğrencilerebenimsetmek,ziluyaranı olmadandersegirişçıkışlarileöğrencileresorumlulukbilinci, zaman yönetimi, otokontrol ve öz disiplin kazandırmak ve okullarımızdave çevremizde yoğun bir şekilde yaşanan okul ziller is es ve gürültü kirliliğini önlemek amaçlanmaktadır.Küreselleşme ve gelişen teknolojinin yaygınlaşmasıyla günümüzde bilgi toplumuna doğru biryöneliş görülmektedir. Bu gelişim ve değişim eğitim alanında da köklü değişikliklere gidilmesini zorunlu hale getirmektedir. Bugelişim doğrultusunda eğitim kurumlarında da bilginin kendisini değil bilgiye ulaşmanın yollarının öğretilmesi, bireyin sorun çözme, iletişim, takım çalışması, girişimcilik özelliklerinin geliştirilmesigerekmektedir.
Çağdaş ve demokratik eğitimin yaşanmasını istediğimiz okullardadayenibirtakımuygulamalarınkazandırılmasızorunlu hale gelmiştir. Geleneksel eğitim uygulamalarının parçasıolan, dersin başlangıç ve bitişinde çalan zilden uzaklaşılması beraberindeeğitimalanınabirçokyenilikkazandıracaktır.Zilsesi iledersegirişçıkışınyapılmadığıokullardaöğrencilerdeoluşacak sorumluluk ve güven duygusu, özgüvenlerinin gelişmesine yardımcı olacaktır. Öğrenciler de verilensorumluluğun bilinciyle okulda ve günlük yaşamında daha dikkatli ve kontrollü davranacak, otokontrolleri ve zaman yönetme özellikleri gelişecektir. Okulda devamlı çalan zil öğrencileri koşullandırmakta zile karşı şartlı refleks oluşturmaktadır. Bu da öğrencilerin düşünerek değil de zil sesine koşullanarakhareket etmelerine sebepolmaktadır.
Zilsiz eğitim uygulaması ile eğitimin istemekle başlaması gerekliliğini öğretmen veöğrencilere benimsetmek,zil uyaranı olmadan dersegiriş çıkışlar ile öğrencilere sorumluluk bilinci, zaman yönetimi, otokontrol ve öz disiplin kazandırmak ve okullarımızda ve çevremizde yoğun bir şekilde yaşanan okul zilleri ses ve gürültü kirliliğini önlemek amaçlı yapılan örnek çalışma ile öğrencilerin isteyerek derse girmesini ve sınıfta vakit geçirmesisi sağlayan 19 Mayıs Ortaokulu İdareci ,Öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik ederiz.